PERSONVERNERKLÆRING FOR MEDLEMMER I AVDELING 730 (Organisasjonsnummer 977473535)

1. Innledning

Avdelingsleder er behandlingsansvarlig[1] for de personopplysninger vi har registrert og behandler i forbindelse med ditt medlemskap i avdeling 730.

Denne personvernerklæringen gir deg informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger og hvilke rettigheter du har.

1. Personopplysninger som avdelingen registrerer

Navn, fødselsnummer, adresse, skatteopplysninger, ansattdato og lønnshistorikk,

e-postadresse, mobilnummer, fagforeningstilhørighet, kontingentopplysninger, innmeldingsdato, avdelingstilhørighet og tillitsverv i Fellesforbundets regi.

2.1 Hva avdelingen bruker personopplysningene til

Grunnlaget for behandling av personopplysninger er enten at behandlingen er nødvendig for å oppfylle forpliktelser knyttet til medlemskapet, at vi er pålagt behandlingen i lov eller at vi har en berettiget interesse i behandlingen som overskrider eventuell personvernmessig ulempe for deg.

Under angis de mest sentrale formålene personopplysningene brukes til:

Bistå medlemmet i sivilrettslige saker.

Ha et sikkert system for juridisk dokumentasjon.

Administrasjon av medlemmet i samsvar med forbundets formål gjengitt i vedtektene.

I forbindelse med månedlig innrapportering til Altinn.

1. Hvem deler vi opplysningene dine med

Altinn, LOfavør AS, Veiviseren, Magasinet for fagorganiserte,

Nets (betalingsmottak til bankene) og Fellesforbundets medlemsportal.

Forbundet tar ut e-postadresser for utsendelse av nyhetsbrev til medlemmer.

Forbundet tar ut telefonnummer for utsendelse av SMS til medlemmer.

Opplysninger tas også ut for gjennomføring av medlemsundersøkelser.

Avdelingen tar ut e-postadresser / telefonnummer for utsendelse av aktuell

informasjon til medlemmene.

1. Geografisk lagring av personopplysninger

I utgangspunktet lagres ikke personopplysninger utenfor Norge, men enkelte driftsleverandører har driftssenter i EU hvor GDPR følges.

1. Hvor lenge lagrer vi opplysningene om deg

Avdelingen lagrer dine personopplysninger så lenge det er nødvendig eller vi er pålagt lagring etter lov.

1. Dine rettigheter

Personvernregelverket gir deg rettigheter knyttet til dine personopplysninger:

• Selv om denne personvernerklæringen gir mye informasjon, kan du be om mer inngående informasjon om hvordan vi behandler opplysninger om deg og du har rett til innsyn i dine personopplysninger. Dersom dine personopplysninger er feil, har du rett til å få dem rettet. Personopplysninger som vi eventuelt ikke har grunnlag for å behandle, skal slettes og du kan kreve dette gjort om vi ikke har sørget for dette på eget initiativ. Du kan også be om at vi begrenser bruk av dine opplysninger.
  • Hvis du mener at vi behandler dine opplysninger uten rettslig grunnlag, kan du klage til Datatilsynet, men vi anmoder deg om å kontakte avdelingen slik at vi kan ta stilling til dine innvendinger og at vi kan oppklare eventuelle misforståelser.
  • Dersom du ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter henvender du deg til avdelingsleder i avd. 730 og din henvendelse vil, etter at personvernforordningen har tredd i kraft i Norge, bli besvart innen 30 dager. Se «Rutine – innsyn, retting og sletting» samt «Skjema for krav om innsyn, retting eller sletting».

1. Kontaktinformasjon

Forespørsel om innsyn, retting og sletting rettes til Fellesforbundet avd.730

Vi gjør oppmerksom på at det også finnes personopplysninger i Fellesforbundet.

[1] Behandlingsansvarlig er den som bestemmer formålet med behandlingen av personopplysninger og hvilke hjelpemidler som skal benyttes, ref. personvernforordningens artikkel 4, pkt. 7

Lukk meny